Terugblikken en vooruitkijken met Mark Sollie en Robert Wijnen van ViPro, de telecom en connectivity partner waardoor jouw omzet stijgt

We naderen het einde van 2021. Hoog tijd om met Mark, eigenaar ViPro, en Robert, Manager ViPro, bij te praten over het afgelopen jaar én vooruit te kijken naar 2022! Want wat waren de hoogtepunten en uitdagingen voor ViPro? En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar wat het komende jaar gaat brengen. Mark trapt af: “Het hoogtepunt was voor ons toch wel de partnerdag op Zandvoort. We willen iedereen dan ook via deze weg nog een keer bedanken voor hun deelname! Want zij hebben het mede tot een succes gemaakt!”

In business together

In business together is onze slogan. Want wij zorgen dat we samen succesvol zijn in business. Ons sterke supportteam staat altijd voor je klaar, we delen onze specialistische kennis over onze whitelabel services én denken met je mee op business case-niveau. Met onze backoffice en portal werk je efficiënt, op de manier zoals jij het prettig vindt. We luisteren namelijk goed naar jouw wensen en optimaliseren daarmee onze processen en functionaliteiten. En last but not least, we ondersteunen je op het gebied van marketing en sales. Zo kun jij je focussen op jouw specialisme.

Together: smarter, stronger & succesful

2021 was het jaar dat ViPro de nieuwe propositie ‘In business together’ lanceerde. Maar ook het jaar dat ze in de wholesalemarkt het verschil maakten. “De ene na de andere overname vindt plaats in onze branche. En wanneer men gewend was om met een kleinere, flexibelere wholesalepartner samen te werken, valt het vaak tegen wanneer die partij wordt opgeslokt door een grotere speler. Het DNA van zo’n bedrijf verandert dan gewoon. Of je dat nou wil of niet”, legt Mark uit. “Wat wij van onze partners vaak terughoren is dat wij een goed antwoord bieden op wat er speelt in de markt. Wij hoeven geen aandeelhouders tevreden te stellen, maar wij willen juist onze partners tevredenstellen. En dat vinden wij heel belangrijk! Je bent immers geen nummer, maar een persoon waar wij een relatie mee opbouwen.” Robert vult aan: “We ondersteunen onze partners op ieder level en staan altijd voor ze klaar. En dát maakt ons met zijn allen sterk, dat is In business together.”

Samen groeien

Het team van ViPro is het afgelopen jaar ruim verdubbeld. Robert: “We hebben geïnvesteerd in onze groei en daarmee ook in continuïteit voor onze partners. Samen hebben we zo een mooie ontwikkelingsslag gemaakt. Het resultaat is -naast de compleet vernieuwde website- dat we nog steeds die betrouwbare, zelfstandige club zijn.” Mark vult aan: “We hebben misschien wel een nieuwe identiteit die we naar buiten toe uitdragen, maar zijn nog steeds die betrouwbare partner, die met ondernemers aan tafel gaat zitten om te sparren over hoe we samen hun omzet kunnen laten stijgen.” Robert en Mark vertellen enthousiast over hun hechte team en dat ze het afgelopen jaar al meerdere jubilea van collega’s hebben gevierd. “En volgend jaar hebben we nog een mooi lustrum: ViPro bestaat dan 10 jaar!”

Duurzaam partnership

ViPro is dus klaar voor de toekomst en werkt aan duurzame partnerships. “We hebben er enorm veel zin in om samen met ons team en onze partners verder te bouwen aan ViPro. Samen mooie business doen”, legt Mark uit. “We hebben met zijn allen veel plezier in ons werk en passie voor het vak. Onze missie is om een waardevolle rol te spelen voor ICT’ers. Successen vieren we samen. En als het nodig is, staan we schouder aan schouder wanneer het een keer tegenzit. En de pandemie heeft daar weinig effect op gehad. Het enige wat wij -vooral tijdens onze partnerdag- merkten is dat iedereen de ‘familie’ miste. Want wat was het toen fijn om elkaar weer te zien! Een veel gehoorde kreet. En daar gaan wij voor, het persoonlijke gevoel.”

Waar zijn jullie het meest trots op?

Robert en Mark zien ViPro allebei als hun kindje. Mark: “In de beginjaren van ViPro waren wij lean en mean. De grotere spelers om ons heen kwamen met veel bombarie naar een beurs, waar wij gewoon ons verhaal vertelden en daar onze energie in staken, in plaats van gratis borrels en harde muziek. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij gestaag konden groeien, maar wél zonder investeerders van buitenaf. En daar ben ik trots op. Dat we met zijn allen zo’n mooi bedrijf hebben neergezet en nog steeds medewerkers hebben die al vanaf dag één bij ons zijn.” Robert vult aan: “De primaire intentie was nooit om de grootste te zijn. Dan wordt het vaak onpersoonlijk. Het gaat ons juist om samen optrekken en samen succesvol zijn. En onafhankelijk zijn én blijven”

Whitelabel services blijven ontwikkelen

“We hebben ons productportfolio uitgebreid met producten die aansluiten bij ons partnerkanaal en de behoefte van hun klanten. En dat operator onafhankelijk. Het gaat om de beste oplossing voor de klant.” Robert legt uit dat ze daarvoor echt in gesprek gaan met de partner. Uitvragen wat zíj willen. “Op de partnerdag hebben we dan ook een aantal innovaties gepresenteerd waarvan we tegen onze partners konden zeggen, ‘dit is wat jullie wensten’. Dankzij de input van onze partners groeien wij in producten, maar ook de tooling daaromheen evolueert. Bijvoorbeeld onze ViPro-ordertool. Daarmee kunnen onze partners oplossingsgerichter te werk gaan.”

Ontwikkelingen voor 2022

Volgend jaar is het feest bij ViPro! “We bestaan op 1 april 10 jaar en rond die periode zullen we ook de ViPro Businessclub lanceren. Daarnaast blijven we producten en diensten doorontwikkelen en willen we onze footprint binnen het glasvezelfportfolio uitbreiden.” Robert vult Mark aan: “Tot slot wordt het ook het jaar van de vernieuwde versie van Cloud Telefonie. Én veel meer. Want we zijn continu in ontwikkeling.” Mark: “We willen graag datgene waarom onze partners ons zo waarderen, behouden. Dát is onze uitdaging. Dat onze partners in december 2022 nog net zo positief -of positiever- over ViPro denken.”

Eindejaarsinterview Mark en Robert

Dus ben je net zo bevlogen als ViPro? Dan passen we bij elkaar! En wil je hier meer over weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.