ICT-bedrijven helpen met de groei van hun business

Wat hebben horeca en de ICT met elkaar gemeen? “Je hebt in beide gevallen te maken met mensen. En het verlenen van een service”, legt Suzanne uit. “In mijn geval betekent dat het oplossen van een probleem, kennisdelen of mensen juist verder helpen met hun bedrijfsdoelen.”

Zes jaar geleden maakte Suzanne Schriemer, Binnendienst ViPro, de switch van het werken in een restaurant naar het werken voor ViPro. Wie is die dame aan de telefoon, waar is ze het meest trots op in haar carrière én waarom kiest ze juist voor ViPro? Dat vertelt ze in deze blog.

Gezelligheid staat voorop

Suzanne is een jonge moeder van twee kinderen, die samen met haar partner aan de rand van Groningen in het dorpje Roden woont. Is ze niet aan het werk, dan zoekt ze de gezelligheid op met haar familie en vrienden. “Ik hou van lekker eten en een drankje op zijn tijd. Daarnaast wandel ik graag of ga ik een rondje hardlopen”, vertelt Suzanne.

Van horeca naar ICT

Haar opleiding volgde ze aan de hotelschool en daarna heeft ze jaren in de horeca gewerkt. Van hotels tot aan restaurants. Daardoor was ze vaak aan het werk tijdens feestdagen en dat ging met steeds minder plezier. En toen het restaurant waar ze werkte stopte, moest ze noodgedwongen op zoek naar een andere baan. Ze plaatste haar CV online en al snel belde Mark Sollie, eigenaar ViPro. “Mijn profiel viel hem op en hij vertelde dat hij wel een baan had voor mij. Ik was blij verrast met zijn belletje en nadat we uitvoerig hadden gesproken -een hele goede eerste indruk, want het voelde meteen vertrouwd- was mijn interesse gewekt. Dat leidde tot een fysiek gesprek diezelfde week én het aangenomen worden voor de baan!”, vertelt Suzanne enthousiast.

Groeien als Telecom-specialist

Thuis is Suzanne altijd al de persoon geweest die de kabels trekt of wifi aansluit. Dus nu kon ze zich ook professioneel meer verdiepen in ICT. En dan met name in telecom. Suzanne: “Inmiddels heb ik er de nodige cursussen voor gevolgd, maar ook in de praktijk heb ik heel veel geleerd. Dat is meteen ook het leuke aan deze baan. Geen dag is hetzelfde en omdat ik met verschillende partners -dus verschillende ICT-bedrijven- mag werken, krijg ik overal een kijkje in de keuken en leer ik iedere dag weer bij. Want soms heb ik het antwoord op de vraag paraat en de andere keer moet ik daar eerst voor sparren met collega’s, om de partner terugkoppeling te geven.”

Kijken naar mogelijkheden

Partners helpen met de groei van hun business, meedenken, uitpluizen wat de mogelijkheden zijn als het gaat om connectivity en ze daarin ondersteuning bieden is het leukste aan haar werk. “Bij ons zijn de lijnen kort en daar zit ook een grote meerwaarde voor de partner in. We schakelen snel, kunnen scherp inkopen en daardoor zorgen voor omzetgroei bij de partner. Maar dat is natuurlijk niet het enige wat ik (wij) doen. We kijken altijd naar de mogelijkheden, zetten projecten uit, houden alle informatie bij in een persoonlijk portal én houden het contact met andere leveranciers om de best passende whitelabelservices te garanderen. Dat maakt dat geen dag hetzelfde is en dát vind ik fijn.”

Trots op groei

Suzanne is er trots op dat ze dit vak zichzelf eigen heeft gemaakt. “Ik fungeer vaak als vraagbaak. En alles is mogelijk bij ViPro. Als medewerker om te groeien, maar ook voor partners. ‘Nee’ kennen we niet. Dat is juíst een uitdaging om bijvoorbeeld de perfecte leverancier bij het vraagstuk van de partner te zoeken. En daar zijn wij ook voor. Om onze partners te helpen. Dus schroom niet om te bellen of jouw vraag in onze portal te zetten. Geen vraag of uitdaging is ons namelijk te gek”, besluit Suzanne.

Ben je benieuwd hoe wij jouw omzet laten groeien? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op.

Suzanne Schriemer